أهلا وسهلا بك إلى Arab PC World FORUM ::-Powered by vBulletin.

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed.

النتائج 1 إلى 4 من 4
    عضو جديد
    لم يحدد حالته بعد

Angry لخبراء البطاقات الرسومية علاقة جوده الصورة في SyncMaster S19B300 B LED 19 بكارت الشاشة المدمج Intel

باختصار انا اشتريت شاشه Samsung SyncMaster S19B300 B LED '19 ولاكن فوجت بجوده الفيديوهات العقيمة في وضع الـ Full Screen حتي وان كانت صيغه الفيديو MKV او Bluray وباحجام كبيرة وجوده عالية .. والعيب الرئيسي هو النمش الظاهر في الخلفيات في الفيديوهات في وضع الـ Full Screen مع العلم ان الشاشه صيني مش ماليزي ضمان مترا انا مكنتش اعرف ان في ماليزي ولو كنت اعرف كنت هدف فارق الـ 100 جنيه احسنلي اجبها

الاستفسار بقة :-
    هل العيب ده هو عيب الاصدار SyncMaster S19B300 B كله وفي الشاشة نفسها ؟؟؟؟ او مشكله ان انا مشغل الشاشه علي كارت الفيجا المدمج الخاص ببورده H61 ؟؟؟؟ وهو Intel طبعا زي ما الكل عارف
    وهل العيب بتاع النمش ده مش موجود في الاصدار الماليزي من الشاشة وموجود فقط في الصيني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ طيب ده عيب الموديل ولا عيب الشاشه بتعتي انا بس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ طيب هل من حل للموضوع ده عشان بصراحه مئزمني ومش عارف اعد علي الكمبيوتر بسببه وكرهت الجهاز كله ؟؟؟؟؟؟؟؟

ارجووووووووووووو الافاده من اصحاب الخبرة ومن اصحاب التجربة مع الشاشة SyncMaster S19B300 B الاصدار الصيني ضمان مترا

عضو برونزي
    المجد للشهداء

العيب فينا أحنا :D

وربنا انا ما بقيت فاهم حاجة لشاشات سامسونج خصوصا الفئات الـي من 600 ج الي 1300
    المجد للشهداء .. عيش .. حرية .. عدالة أجتماعية 25 Jan
    Tro To Learn .. Arabhardware Competition Winner

من مواضيع SemsemBanhawy :

System Info
    O.S: Windows XP 64-Bit       Motherboard:       Storage:       Keyboard:
    CPU:       Memory:       Display:       Mouse:
    CPU Cooler:       Graphic Card:       PSU:       Speakers:
    OC Speed:       Sound Card:       Case:        

The Enthusiast
    و رجعت أيام
    زمــان .. :)

انا
    Stressed

أنت مشغل الشاشة علي أعلي دقة لها , اللي هي 1600x900 علي ما أذكر ..؟

و هل قمت بتعريف المعالج الرسومي المدمج من أسطوانة اللوحة الأم .؟
    System Info
    O.S: Windows 7 64-Bit       Motherboard: Asus Maximus V Extreme       Storage: Patriot Pyro SSD 60G,, WD Raptor 36G ,, SAMSUNG SpinPoint F1 HD753LJ ,, WD Green 1Tera       Keyboard: A4Tech X7 G800 Gaming Keyboard
    CPU: Intel® Corei7™ 3770K       Memory: Kingston Beast 16G (4X4G), 2400MHz, CL11       Display: Samsung S27B970D PLS 1440P       Mouse: Gigabyte M6980X
    CPU Cooler: Noctua NH-D14       Graphic Card: XFX Radeon 7990 Triple Dissaipation       PSU: OCZ ZX Series 850W Gold       Speakers: MAZOORI 2.1 Channel
    OC Speed: 4.5GHz       Sound Card: Realtek ALC892 HD /w THX Effects       Case: CoolerMaster Haf XB LAN Box        

عضو ذهبي
    نحو تغيير
    الروتين :)

انا
    Angelic

والعيب الرئيسي هو النمش الظاهر في الخلفيات في الفيديوهات
    للأســف أيها الحبيب؛ هذا عيب في جميع شاشات سامسونج على ما أظــن ..
    و أنا أملك
    S23A550H و بها نفس العيب، و الكثير من الإخوة اشتكو من هذا النمش
    CPU: I7 2700K OC 4.5GHZ
    Motherboard: AsRock Fatal1ty P 67 Performance
    video card: MSI GTX 660 Ti OC
    RAM: Corsair Vengeance 2x4GB DDR3 1600Mhz CL 8
    HD Seagate 500 GB Maxtor 7200RPM 64MB Sata II
    Cooling: Cooler Master Hyper 212 Plus
    PSU: Corsair CX 500W
    Case: CoolerMaster HAF 912 Advanced

من مواضيع Nadjib-G :

System Info
    O.S: Windows 7 64-Bit       Motherboard: ASRock Fatal1ty P67 Performance       Storage: Maxstor 500Go 7200RPM SATA-II       Keyboard: CM Slim X Keyboard
    CPU: Intel® Core™ i7-2700K 3.50 GHz       Memory: Corsair Vengeance 4GB×2 1600MHz CL8 1.5V       Display: Samsung SyncMaster S23A550H Full HD       Mouse: CM Storm Xornet 2000 DPI
    CPU Cooler: Cooler Master Hyper 212 Plus 2 Fan       Graphic Card: MSI 660 Ti Power Edition OC 2GB       PSU: Corsair CX 500Watt       Speakers: MaxPower 2.1
    OC Speed: Up To 3.9 GHz       Sound Card: Realtek HD Audio + X Fi- MB2 Effect       Case: HAF 912 Advenced        

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المفضلات